Tutaj dowiesz się jakie zasady rekrutacji obowiązują w Naszej szkole!

REGULAMIN REKRUTACJI

1. Rekrutacji uczniów dokonuje Komisja Rekrutacyjna, powołana przez Dyrektora Zespołu Szkół.

2. Rekrutacji uczniów dokonuje się za pomocą elektronicznego systemu rekrutacji.

3. Ustala się liczbę oddziałów i uczniów w Technikum nr 2:

  • zawód: technik hotelarstwa - 1 oddział (28-32 uczniów)
  • zawód: technik organizacji turystyki - 1 oddział (28-32 uczniów)
  • zawód: technik ekonomista - 1 oddział (28-30 uczniów)
  • zawód: technik rachunkowości - 1 oddział (28-30 uczniów)
  • zawód: technik informatyk - 1 oddział (26-28 uczniów)
  • zawód: technik żywienia i usług gastronomicznych - 0,5 oddziału (14-16 uczniów)
  • zawód: technik żywienia i usług gastronomicznych oddział przygotowania wojskowego - 0,5 oddziału (14-16 uczniów)

4. Ustala się liczbę oddziałów i uczniów w Branżowej Szkole I stopnia im. Aleksandra Dziedzica:

  • oddział wielozawodowy - 2 oddziały (64 uczniów)

5. Ustala się następujące terminy rekrutacyjne:

a) od 12 maja do 9 lipca 2025 r. - składanie wniosku (podpisanego przez co najmniej jednego rodzica/prawnego opiekuna) wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnienie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym,

b) od 12 maja do 26 maja 2025 r. - składanie wniosku wraz z dokumentami do oddziału przygotowania wojskowego (technik żywienia i usług gastronomicznych), w którym dla kandydatów przeprowadza się próby sprawności fizycznej,

c) od 12 maja do 16 lipca 2025 r. - wydanie przez szkołę skierowania na badanie lekarskie (dotyczy uczniów zakwalifikowanych w zawodach: technik hotelarstwa i technik żywienia i usług gastronomicznych),

d) od 27 maja do 30 czerwca 2025 r. - przeprowadzenie przez komisję rekrutacyjną dla uczniów oddziału przygotowania wojskowego (technik żywienia i usług gastronomicznych) prób sprawności fizycznej,

e) do 2 lipca 2025 r. - listy kandydatów, którzy uzyskali pozytywny wynik prób sprawności fizycznej,

f) od 27 czerwca do 9 lipca 2025 r. - uzupełnienie wniosku o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej o świadectwo ukończenia szkoły i zaświadczenie o wynikach egzaminu ósmoklasisty (kserokopie lub oryginały),

g) 16 lipca 2025 r. do godz. 12:00 - podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych,

h) Od 16 lipca do 18 lipca 2025 r. do godz. 15:00 - potwierdzenie woli przyjęcia do klasy przez uzupełnienie dokumentacji:

  • oryginał świadectwa ukończenia szkoły podstawowej
  • oryginał zaświadczenia o wynikach egzaminu ósmoklasisty (o ile nie został złożony w uzupełnieniu wniosku o przyjęcie do szkoły)
  • zaświadczenie lekarskie zawierające orzeczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia praktycznej nauki zawodu, w przypadku oddziału przygotowania wojskowego (technik żywienia i usług gastronomicznych) - ze szczególnym zaznaczeniem tego oddziału
  • dwie fotografie (podpisane na odwrocie)
  • w przypadku Branżowej Szkoły, zaświadczenie o przyjęciu na praktyczną naukę zawodu lub umowę,

i) 21 lipca 2025 r. do godz. 12:00 - ogłoszenie przez szkolną komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych do szkoły i kandydatów nieprzyjętych,

j) REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA

  • od 22 lipca do 29 lipca 2025 r. - składanie wniosku (podpisanego przez co najmniej jednego rodzica/prawnego opiekuna) wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnienie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym,
  • od 22 lipca do 23 lipca 2025 r. - składanie wniosku wraz z dokumentami do oddziału przygotowania wojskowego (technik żywienia i usług gastronomicznych), w którym dla kandydatów przeprowadza się próby sprawności fizycznej,
  • od 22 lipca do 5 sierpnia 2025 r. - wydanie przez szkołę skierowania na badanie lekarskie (dotyczy uczniów zakwalifikowanych w zawodach: technik hotelarstwa i technik żywienia i usług gastronomicznych),
  • od 24 lipca do 25 lipca 2025 r. - przeprowadzenie przez komisję rekrutacyjną dla uczniów oddziału przygotowania wojskowego (technik żywienia i usług gastronomicznych) prób sprawności fizycznej,
  • do 28 lipca 2025 r. - listy kandydatów, którzy uzyskali pozytywny wynik prób sprawności fizycznej,
  • 5 sierpnia 2025 r. do godz. 12:00 - podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych,
  • od 5 sierpnia do 7 sierpnia 2025 r. - potwierdzenie woli przyjęcia do klasy przez uzupełnienie dokumentacji:
    • oryginał świadectwa ukończenia szkoły podstawowej
    • oryginał zaświadczenia o wynikach egzaminu ósmoklasisty (o ile nie został złożony w uzupełnieniu wniosku o przyjęcie do szkoły)
    • zaświadczenie lekarskie zawierające orzeczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia praktycznej nauki zawodu, w przypadku oddziału wojskowego (technik żywienia i usług gastronomicznych) - ze szczególnym zaznaczeniem tego oddziału
    • dwie fotografie (podpisane na odwrocie)
    • w przypadku Branżowej Szkoły, zaświadczenie o przyjęciu na praktyczną naukę zawodu lub umowę,
  • 8 sierpnia 2025 r. do godz. 12:00 - ogłoszenie przez szkolną komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych do szkoły i kandydatów nieprzyjętych w rekrutacji uzupełniającej.

6. O przyjęciu kandydata do szkoły decyduje suma punktów uzyskanych z egzaminu ósmoklasisty i przyznanych przez komisję na podstawie ocen i osiągnięć ze świadectwa ukończenia szkoły podstawowej.

7. Dla ustalenia kandydatom liczby punktów za oceny ze świadectwa ukończenia szkoły podstawowej bierze się pod uwagę oceny z następujących zajęć edukacyjnych: język polski, język obcy, matematyka, geografia.

8. Wyniki egzaminu ósmoklasisty wyrażone w skali procentowej dla zadań z zakresu następujących przedmiotów:

a) język polski mnoży się przez 0,35

b) matematykę mnoży się przez 0,35

c) język obcy nowożytny mnoży się przez 0,35

9. Przyjmuje się następujące zasady przeliczania na punkty ocen ze świadectwa ukończenia szkoły podstawowej:

a) celujący - 18 punktów

b) bardzo dobry - 17 punktów

c) dobry - 14 punktów

d) dostateczny - 8 punktów

e) dopuszczający - 2 punkty

10. Za inne osiągnięcia ucznia wymienione w świadectwie ukończenia szkoły podstawowej kandydat może uzyskać co najwyżej 28 punktów, przy czym:

a) za ukończenie szkoły z wyróżnieniem - 7 punktów

b) za osiągnięcia w zakresie aktywności społecznej, w tym na rzecz środowiska szkolnego w szczególności w formie wolontariatu - 3 punkty

c) za udział w konkursach organizowanych przez kuratora oświaty, za więcej niż jedno osiągnięcie w zawodach wiedzy, artystycznych i sportowych maksymalna liczba punktów to 18 punktów.

11. Kandydat może uzyskać maksymalnie 200 punktów.

Regulamin rekrutacji opracowano na podstawie:

  • Rozporządzenie MEN z dnia 22 Listopada 2022 r. w sprawie przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego do publicznych przedszkoli, szkół, placówek i centrów
  • Uchwały Zarządu Powiatu Tatrzańskiego